Mercedes 190

W-201 (190-tka) - (1982-1993)

 

Mercedes 190 o kodzie fabrycznym W-201 został wprowadzony na rynek w 1982 roku. Początkowo jako model benzynowy. Sylwetka samochodu wzbudziła ogromne zainteresowanie nie tylko w Europie, ale i na świecie, gdyż był to nowy trend w dziedzinie motoryzacji. Nowoczesna linia, przepiękne kształty oraz wzorowa funkcjonalność nadwozia spowodowały niezwykłą popularność tego modelu w całej Europie. Mercedes 190 był od samego początku skonstruowany wręcz wzorowo. O korozji nie ma mowy, chociaż zdarzają się przypadki w okolicach progu, najczęściej wokół otworu do wkładania lewarka. Lista dostępnych wariantów silnikowych wskazywała 18 pozycji. Pierwszym silnikiem jaki został wstawiony do modelu 190 był 2 litrowy, 4 cylindrowy motor z gaźnikiem o mocy 90 KM jak i również z wtryskiem o mocy 122 KM z dwoma wersjami katalizatora. Nieco później ukazał się silnik Diesla o mocy 72 KM, a później o mocy 75 KM. Jeżeli chodzi o silniki Diesla to najbardziej godne polecenia są modele 5-cylindrowe 2.5 o mocy 90 KM oraz 2.5 Turbo -129KM charakteryzujące się znacznie lepszą dynamiką pracy. Na wyróżnienie zasługuje również 6 cylindrowy silnik 2.6 o mocy 160 KM charakteryzujący się wysoką kulturą pracy, ale i też dużym zużyciem paliwa. Ogólnie silniki są mało awaryjne, tylko wałek rozrządu, przede wszystkim w silniku 2.3 ulega wczesnemu zużyciu powodując dość głośne stukanie. Jeżeli chodzi o silniki Diesla, to warto jedynie dodać, że systematyczna wymiana oleju i ogólne dbanie o napęd pozwala osiągnąć bezproblemowo przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów. Statystyki mówią, że niektóre egzemplarze dochodzą nawet do 1 miliona km zanim dojdzie do głównego remontu. Uwagę należy zwrócić na dyferencjał, gdyż tam dosyć często zdarza się wyciek oleju koło odpowietrznika. Chociaż nie stanowi to większego problemu warto jednak to oczyścić. Patrz rysunek. Wnętrze 190-tki jest miłe i funkcjonalne, choć nie do końca. Problem stanowi np. dźwigienka do przesuwania skoków dmuchawy czy też ciężko pracujący lewarek zmiany biegów. Jeżeli chodzi o jakość tapicerki to powody do narzekań mogą mieć właściciele egzemplarzy pochodzących z okresu poprzedzającego wrzesień roku 1988, w którym to zastosowano nowe materiały. Denerwujące może być również często pojawiające się piszczenie wentylatora czy też zacinający się mechanizm przesuwu przednich siedzeń. Wnętrze jest przestronne, choć przydałoby się trochę więcej miejsca z tyłu, na pochwałę zasługują czytelne wskaźniki deski rozdzielczej jak i przełączniki stanowiące spójną całość z kokpitem. Podsumowując, można stwierdzić, iż Mercedes 190 jest zapewne bardzo udanym modelem, godnym polecenia dla ludzi, którzy nie od razu muszą jeździć 200 konną maszyną o zawieszeniu drabiniaka, a cenią są sobie komfort, stabilność jak i też bezpieczeństwo jazdy. Dla osób z żyłką sportową można polecić wersje benzynowe, które zapewniają zarówno dynamikę jak i komfort.

 

 

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

ŁADNY MESIU

 


Strona główna

Powrót